måndag 21 september 2009

Godmorgon Sverige!


Här kommer en liten resumé av veckan som varit, det har varit en toppen vecka med massa besök av vänner & familj, middagar, lite vin, fina presenter, idol-maraton, massa besök i parken och ett underbart väder!


I tisdags så var familjen Breine hos oss på middag, och här har Alice & Signe läs- & mys-stund i Alice rum. Sen i onsdags så kom Eric & Lina på middag och i torsdags så var min familj här på middag.


Henry & Henry!
Namnet Henry kommer från min farfar som hette Henry, även min far heter Henry i andranamn så det känns roligt att föra det vidare. Här är första mötet dem emellan!

I fredags tog vi fasta på det nu allmänt vedertagna "FREDAGSMYS". Det var himla skönt att bara vara hemma & mysa med lilla familjen. Och kolla på IDOL såklart :-) Sedan så hedrade vi Patrick Swayze's minne genom att kolla på "Dirty Dancing", Patrik protesterade vilt till en början men sen satt han och levererade "line" efter "line"... Säga vad ni vill men JAG tycker det är en bra film! :-)

I lördags fick vi besök av Victoria, Adriano, Eila & Alessandro! Dom har även döpt om Henry till KING Henry (eller var det Henry the king?) well well, han fick iaf sina allra första fotbollsskor! Så Patrik var såklrt mycket nöjd! Jag är bara tacksam att han inte fick en "hammarbytröja" ;) Det var iallafal en mycket trevlig kväll som ledde till att vi var aningen trötta i söndags ....

Här har vi Eila & Henry och nedan även Alice & Alessandro.


Efter en seg söndagsmorgon så kom barnens faster Maaaaaalin på besök. Vi hann även med en husvisning och sen kom även familjen Berling på besök! Kvällen avslutades i soffan med "chippa & dippa" och Marie Ljungsteds filmatiserade bok... Vi skulle ge den filmserien en 2a chans.. Såg ni den? Böckerna är jättebra tycker jag men filmerna är tyvärr katastrofalt SKITdåliga! Så nu får det vara nog med tyskdubbattrams! Enda behållningen skulle möjligen vara att igenkänningsfaktorn är hög då det mesta är inspelat på Gotland! Nåväl..

Stort TACK för alla besök och på barnens vägnar:
TACK för alla fina presenter!!

Nu är det ny vecka och kalenderna är nästan tom,
så om någon vill fylla den är ni Välkomna! :-)

Kram Lina

ps. när jag började skriva detta inlägg var det faktiskt morgon ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar