måndag 14 september 2009

Helger går alltid så himla fort!

Helgen bjöd på massa mys, god mat & trevliga besök! I fredags så var vi hemma och mös, lagade lite god mat och JAG drack vin!!!!! Gissa om jag var nöjd?! :-) Som jag väntat på att få lite gott vin till maten, det blir ju inte riktigt samma sak att "sitta vid barnbordet" och dricka en avslagen fanta i plastmugg ;) Så i fredags korkades det upp en Amarone från -01, den var alldeles alldeles underbar!! Mmmmm vilket vin.

Sen i lördags så kom Alice & Henrys farmor & farfar från Gotland på besök! Och Tessan tittade förbi på kvällskvisten. Och med sånt fint besök så var det lika bra att ta fram en flaska Champange till fördrink! :-) Sen lagade Patrik Burgundisk köttgryta till middag och Kristina gjorde äppelpaj - himla konstig känsla att inte laga maten i sitt eget kök.. men inte konstig som i otrevligt utan som i himla nice ;) Och det tog inte slut där, på söndagen lagade farfar söndagsstek och roligast av allt var att han hade med sig kött från "öjn", trots att Patrik fint påpekat att det finns kött i Stockholm också ;) Men det fanns visst en bra anledning! Återigen satt jag i soffan och hade det bra och bara pekade på vart jag gömt alla saker i köket :-)

Här kommer ngra bilder från helgen..


Alice tog med farmor & farfar till nya lekparken!




Farfar myser med Henry.

Lilla prinsessan åt kräm till mellis, det gick jättebra tills hon fick syn på rullrånen som farmor & farfar hade med sig.. Så vem behöver sked till jordgubbskräm när man kan äta den med rullrån?






Mera mys..

Moster Tessan hälsade också på!

1 kommentar:

  1. Mina små änglar ;)
    Jag är en mycket stolt moster =)))))

    SvaraRadera