fredag 25 september 2009

Tjohoo,

så var det fredag igen och helgen knackar på dörren. Alltid mysigt med helg! Och det är inte bara helgen som knackar på dörren utan det känns som hösten också är på ingång nu. Men det är ju bara mysigt! Vackra färger, härliga friska promenader och nu får man ju krypa in också, äta goda grytor, baka bröd, dricka rödvin & bara mysa :-) Mys mys mys!

Men det är inte bra mys här, det är även lite lätt förvirring! Vi har hittat ett hus i Spånga som vi är spekulanter på och om vi ska köpa hus så måste vi ju sälja vår lägenhet - och gärna innan vi köper hus. Men om vi säljer vår lägenhet då & inte hittar något hus - ska vi bo på gatan då? Det var ju en sak när det bara var jag & Patrik, då skulle man väl kunna "kvarta på någons soffa" men nu är vi ju helt plötsligt en familj på fyra... Nåväl, jag väljer att tänka som jag oftast gör: Det löser sig alltid! Vi får väl magasinera bohaget & resten löser sig alltid på ett eller annat sätt ;)

Men håll gärna en tumme eller två för vårt hus!
Det är ett tegelhus från 60-talet och det behöver en lätt "total makeover" så just nu springer iallafall mina tankar iväg i tapet-, köks-, planlösnings- & inrednings- tankar :-)

Nej nu skall jag slänga mig i duschen, "Spånga bönorna" är på ingång, sen kommer eventuellt Ida på fika och i eftermiddag kommer en mäklare hit så ska vi se om vi skall sälja vår lägenhet. Då lär det väl bli så att vi får STÄDA & PIFFA i helgen.

Det ena jag inte hunnit tänka på är middag i kväll, vad äter ni? Ge mig lite inspiration är ni söta! :-)

Trevlig helg!
Pusss Lina

1 kommentar:

  1. Tror att jag kikat på rätt hus på hemnet, håller tummarna för att ni får det. Vore ju nice med en träff där nästa sommar :-)
    Kram

    SvaraRadera