tisdag 19 januari 2010

taskig tajming

Idag vaknade prinsessan med ett öga, det anda satt ihop... Skruttan. Det är väl förmodligen en ögoninflammation Ringde dagis & vårdcentralen. Men vi var inte välkommen någonstans med det ögat. Egenvård hemma med varmt vatten sa dom & sjuuuuuuuuukt bra handhygien. Jaha.

Fick även lära mig att ögoninflammation är "bara snor som gått upp i ögat"..!! Hur fräscht lät det då? Sådäär va.

Sen hittade jag lite prickar på henne, som jag inte vet vad det är. Men dom fick jag inte heller komma det med, endera kunde det vara förkylingsprickar eller vattkoppor. Lustigt det här att man inte får komma till vårdcentralen när man är sjuk.. det är ju DÅ man vill gå dit - när skulle man annars vilja gå dit?
Nej men jag får väl plocka fram doktorslådan & ställa min egen diagnos.


Har lite dåligt samvete också - för igår var vi & tittade på en liten bebis och hade besök av en annan liten ung charmerande dam.. Tänk om dom blivit smittade! Men jag visste ju inte igår att det skulle bli så här idag :-(

Och jag som skulle vara såååå effektiv idag & packa massor när Alice var på dagis, nu är jag hemma med båda sötnosarna och jag har en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiten känsla av att jag inte alls kommer att vara så effektiv idag. Lite synd för vårt tidsschema är såååå tight ändå för att få ihop flytten och nästan ingen kan hjälpa till så vi hade behövt lite flyt istället för sjukstuga. Men men, det är inte så mycket att göra något åt.

Nej nu ska vi visst kolla på PIIIIIIIIIINGUU!

Hej på er!

4 kommentarer:

  1. "Snor i ögat" blääääää. Jag önskar att jag kunde hjälpa er på fredag men jag jobbar ju tyvärr :( Men jag är där i tanken!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Man åh!! Jag skulle verkligen vilja klona mig så att jag kunde komma och hjälpa till med flytten! Inte den bästa hjälpen kanske, men alltid nåt.. :) Ska jag fråga pappa? ;) ;)

    Hoppas lilla fröken kryar på sig snart!! Det är ju stört det här med vårdcentraler, känns typ aldrig som att man får komma dit.. Då borde de erbjuda hembesök tycker jag!

    Köket blir skitsnyggt!!! =)

    Puss!!

    SvaraRadera
  3. Herregud Lina, jag fattar inte att du hinner med att skriva så mycket! Men det är väldigt underhållande så jag gör mitt bästa för att hinna med i alla inläggen. =)
    Köket blir jättefint!! Och vilken skillnad det blir med nyslipade golv, kanon!
    Elin har oxå åkt på ögoninflammation så jag är hemma och vab'ar idag. Om det inte hade varit för att jag måste ta det lugnt (så mycket det nu går med en 1,5-åring...), gå så lite som möjligt och inte lyfta det minsta (kollegorna börjar bli vana vid att hämta kaffe åt mig, he he), så hade jag ju kunnat tittat förbi så du kanske hade kunnat packa lite, men tyvärr... Här sitter jag, fånge i min egen kropp (ok, kanske lite väl dramatiskt) och kan tyvärr inte ens sätta lilla skruttan i bilen utan att få världens sammandragningar. :-( Hoppas tidsplanen för flytten håller, kommer gärna och hälsar på när ni kommit lite mer iordning!
    Förresten, ett förslag på egen-tid-aktivitet: ta en helgkurs i silversmide och gör dina egna anmnsmycken så får du dem precis som du vill ha dem! =) Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Mia, vilken ide´!!!! TACK! Har du någon kurs du kan rekommendera? Gud så inspirerad jag blev nu :-) Förstår att du har det tufft nu, man har ju inte riiiiiiktigt lika stor möjlighet att ta det lugnt i väntan på nr2 ;)
    När är det beräknat? Var det mars? Tror dom att h*n ev kan titta ut lite tidigt igen? Kram

    Lisa, tack för erbjudandet men jag tror att pappsen fortfarande drömmer mardrömmar om flytt-gestapo sen sist... så jag avböjer - för hans skull :-)

    Inte lätt att veta vem "Anonym" är men det skulle ev kunna vara en blond skönhet om gillar sushi ;)

    KRAM

    SvaraRadera