onsdag 13 januari 2010

Inskolning & läkarbesök

Idag skulle vi alltså till Alice nya dagis, jag var så klart ute i sista sekunden (hade visst förträngt att bilen skulle skrapas, Alice inte skulle vilja åka bil & att jag inte skulle hitta till dagiset) Kände mig förövrigt som en tönt när jag kommer in farandes med canada goose jacka, oknutna Timberland kängor & en Hugo Boss väska på armen (som värsta tonåringen från öfre.. pino!) Men vi blev iallafall insläppta. Jag tycker dagiset var helt okej, barnen var gulliga & fröknarna lika så - men jag hade himla svårt att förstå den ena fröken. Hon bröt så där charmigt, typ på spanska, så trots att hon både pratade & sjöng på svenska så förstod jag knappt vad hon sa... Men så är jag ju ingen språkbegåvning heller.

Alice var riktigt mammig och släpade helst runt på mig hela tiden, ibland glömde hon bort mig och lekte själv som tur var. Så det finns väl hopp! :-) Sen är hon aniiiiingen trotsig & lyssnar inte alls på sin mamma men fröken lyssnade hon på direkt så det var ju skönt. Undra om dom kan följa med hit hem & styra upp henne!? ;) Idag var vi med från kl.09 till efter lunch. Lunchen var ju spännande... köttgryta med ris & rårivna morötter.. Alice spottade ut det direkt och torkade av tungan med handen. Sen åt lilla prinsessan inget mer. Grejt.

Imorgon ska vi vara där från kl.09 till efter vilan. Det blir intressant. Undra just om hon kan sova på golvet med massa andra barn? Men hon lär sig väl!

Som att det inte vore nog med inskolning på dagis och renoveringen av huset så ska Henry till Astrid Lindgren imorgon på uppföljning. Kl 14 ska vi vara hos kardiologen och sätta på honom ett nytt EKG som han skall ha i 24 timmar. Vi får hoppas att dom har någon smidig lösning på det för sist var det ju små klisterlappar med elektroder över halva honom. Sen skall vi vidare till gastro mottagningen kl.14.45 och träffa hans barnläkare. Känns skönt att följa upp allt! Han var ju hos läkaren idag också med sin pappa för att följ upp öroninflammationen och förkylningsastman. Dom trodde att han var ett "öronbarn". Plutten. Så nu vi skall dit om en månad igen.

I huset rullar renoveringen på. Alla som jobbar är så duktiga!! Nu spacklas det för fullt både högt & lågt, imorgon skall det läggas golv i köket. Både mannen & svärfar är väl mindre nöjda på mig för att jag skall ha rutigt golv på diagonalen... Men det är väl glömt sen när det väl är på plats ;) Mannen tjatar om att de är myyyyycket krångligare än att lägga det rakt.. men det kan ju inte jag hjälpa ;) Det blir nog bra när det är klart. Och till helgen skall köket sättas, vi får experthjälp från öjn, Marcus kommer upp, så det känns tryggt!! Och trevligt! :-) Ja och sen ska det målas också, och jag skall flyttpacka.. jippijej.

over & out.

1 kommentar:

  1. Gud, det är verkligen allt på en gång för er! Stackars lilla Henry som måste till doktorn så ofta, men bra att de håller koll på honom! Ska ni vara på sjukhuset över natten nu eller kan de övervaka EKG när ni är hemma? Hoppas det!

    Låter ändå som lilla fröken har haft en helt ok första dag på dagis, att hon klänger mycket på dig är ju bara naturligt bland så mycket nya människor. Hoppas att hon vågat leka lite mer själv idag och att det slank ner nån mat också. ;)

    Puss!

    SvaraRadera