måndag 18 januari 2010

Lite vardagsliv också.

Det går bra för Alice på dagis, åtminstone så säger dom det. Imorse var jag bara med en liten stund på samlingen innan jag smet iväg & lämnade henne ensam. Och det gick jättebra, hon är där mellan 9-15.

Men jag tycker inte det känns bra att "smita" i från henne... nu har jag gjort så i 3 dagar men imorgon så ska jag få stanna i hallen & säga "hej då". Usch, jag bävar... jag vill verkligen säga hej då till henne så hon förstår att jag går istället för att lura in henne & sen smita ut bakvägen. Men jag har en känsla av att det inte alls kommer att gå bra. Idag när jag skulle hämta henne så såg jag hur hon lekte & hade kul men sen när hon såg mig så blev hon såååååååå ledsen och det tog ett bra tag innan hon lugnat ner sig. Skruttan. Fast sen ville hon inte klä på sig & gå hem - så så hemskt kan det ju inte vara på dagis ;)

Men jag tror att det är lite för mycket för henne nu, hon är trots allt ganska liten.. Hon har fått en lillebror, vi renoverar hus dag & natt, sin pappa ser hon knappt och så mitt i allt kaos ska hon vara på dagis hela dagarna.. men jag hoppas & tror att snart, mycket snart så kommer allt att lugna ner sig. Det känns som en milstolpe att få komma in i huset, jag inbillar mig iallafall att det kommer bli lite bättre då!

Idag var jag på öppnaförskolan i Bromsten på mammagruppsträff, vilket var super trevligt! Alla verkar jätte trevliga & jag ser fram emot att träffa dom igen! På träffen skulle vi presentera oss, berätta hur gamla våra barn är och tala om vad vi gillar att göra. Vi fick inte berätta vad vi jobbar med utan vi skulle berätta om något vi gör när vi har "egen tid".

Vaddå egen tid? Alla fick en smärre blackout...
Det var lärorikt, jag insåg direkt att jag typ aldrig har egen tid... om man inte räknar den här tiden vid datorn då. Men dom menade mer tid när man lämnade hemmet för att göra någonting själv. Nu är det inte så att jag klättrar på väggarna och håller på att bli sinnessjuk här hemma men jag fick mig en tankeställare, det kan vara bra att göra någonting själv ibland.Utan man. Utan barn. Mm, jag skall bli bättre på det.

Och något annat jag borde bli bättre på är att inte sitta uppe & skrota på nätterna, så godnatt mina kära!

Puss Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar