torsdag 28 januari 2010

Ett spett det måste man ha

Det har hänt en hel del här hemma sen sist, jag kanske skall ta & leta reda på sladden till min kamera & ladda över lite bilder. Fast vem vet hur lång tid det kommer att ta att ladda upp dom här nu när jag sitter med mobilt Internet.Hm..

Idag var mina snälla päron förbi, min kära far håller på att kitta upp oss till "värdiga husägare", alltid har han några verktyg eller nått annat bra-att-ha grejs med sig. Tack snälla pappa! Idag hade han bla med sig ett spett, för som han uttryckte det.. om det kommer någon & försöker bryta sig in hos er så kommer han garanterat halka på all is på er trapp & då kan han stämma er ;) Och vi vill ju inte bli stämda av någon inbrottstjyyyyv som brutit lårbenshalsen... Sen hade han med sig tätningslist också, himla bra! För här drar det som 17 på sina ställen. Jag kommer ju från en varm lägenhet & ju van att glida runt halvnaken & barfota. Det kan man inte göra här om man säger så :-)

Här har vi fått massa härlig pudersnö idag (sörjde mina sålda lagg för en kort sekund) sen gick jag ut & skottade snö. Oj så kul! Jag har ett hus & måste skotta snö - I like!

Fast nu skulle jag gärna vilja komma i ordning. Lösningen på allt är trots allt inte 2 tända värmeljus & ett knippe tulpaner, men nästan.. ;)

Puss på er,söta drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar