söndag 31 januari 2010

Spontant är härligt!

Idag var vi till Mälarhöjden för att spana på våra vänner, Familjen S, hus som dom har köpt där.

Det är lite roligt för vi har nog letat hus ungefär lika länge, fösts runt som vallade kor i hus som kallats "oslipad diamant", varit med i lika många hopplösa supertriggade budgivningar & tappat hoppet lika många gånger. Sen i sensommras så åt vi middag hos oss och både dom & vi var så där lagom entusiastiska över att "köpa hus", vi tyckte nog drömmen var allt för långt borta... och en eller två veckor senare hade vi båda vunnit varsin budgivning! Är det inte helt fantastiskt!? Synd bara att dom promt skall hänga på fel sida av stan ;) Så nu lever vi båda ibland flyttkartonger med raggsockor, take away, värmeljus & tulpaner. Livet är bara för härligt!

Anyway, deras hus var sååååå fint, Mälarhöjden är verkligen en liten idyll och deras hus är ett gult trähus alá Madicken med äppelträd & vackra stora smidesgrindar. I like!

Vi skulle egentligen bara "titta förbi" men det ena ledde till det andra så fikan övergick i middag. Mycket trevligt! Visst är det härligt när man inte behöver planera så mycket, att det bara kan få bli som det blir. Det tycker iallafall jag. Några extra blöjor i skötväskan & saken är biff, då kan man göra det som faller en in.

När vi kom hem visade det sig dock att Henry hade 38,4 graders feber, jag får alldeles ont i hjärtat över den lilla sorken. Han har haft feber i 2 dagar & knappt sovit alls på nätterna men idag på förmiddagen var han feberfri & jag var så glad för hans skull. Men det blev visst kortvarigt. Nu äntligen har han somnat men jag förutspår (kalla mig gärna SaidaLina) nästan ännu en natt utan sömn, stackars stackars liten. Jag kan inte låta bli att oroa mig för honom, det känns inte alls bra att han aldrig blir frisk. Tänk om han fått lunginflammation eller nått annat hemskt? Nej imorgon är det jag som ringer vårdcentralen direkt när dom öppnar!

Men eftersom min lilla älskling sover nu så tänker jag göra det samma :-)

Godnatt på er, hoppas ni får en fin vecka! /L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar