tisdag 1 juni 2010

1 juni


Alice har haft en toppen dag idag, efter morgonens uppvaktning hemma så blev hon uppvaktad på dagis. Och efter dagis så gick hon, jag & Henry på kondis!

På väg från kondiset så skulle hon hälsa på ALLA och hoppa från alla trottoarkanter och lagom höga saker. En man med ett gigantiskt skägg kom cyklande och Alice ropar kavat HEEEJ HEJ så högt att han nästan cyklar omkull. Så roligt. Inombords garvade jag ihjäl mig. Sötfia.

Väl hemma så var allt så idylliskt, solen sken, barnen var snälla och jag bara mös. Skrev in en status på facebook: life is naaaajz...

Det skulle jag inte gjort. Innan jag han säga tjillevippen så hade Alice lyckats arrangera en ordentlig översvämning i badrummet. Det var vatten ÖVERALLT. Hon var totalt genomblöt, golvet var som en smärre insjö och i hela skåpet under handfatet var det fullt med vatten på hyllplanen (och i det skåpet står det nästan ingenting, precis NÄSTAN ingenting). I såna här stunder vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Oavsett så måste jag ju ta reda på elendet. När det var klart skulle jag bara ta hand om en grej i köket. Det kändes som lugnet åter infunnit sig och jag tänkte börja göra pannkakssmet. Men riktigt så bra skulle jag inte ha det, nej då. Då hade Henry hittat en banan som han lyckats öppna och kleta in sig själv & vår oljade parkett med.. suck.

Note to myself: vänd aldrig ryggen till. Aldrig! Och, tystnad - det är aldrig ett bra tecken... aldrig.

Men sen, efter ett smärre kaos så var middagen klar!



Alice hjälper oss att göra pannkakstårta.
Men mest så åt hon sylt & grädde.


Pannkakstårta till middag. Mums!



Henry fick också smaka pannkaka.
Även han sa mums!



Det var många som ville ringa & gratta Alice på sin stora dag, här pratar hon med farfar.

Men nu sover födelsedagsbarnet sött!

Kram Lina

Ps. Apropå "sött", minns ni att jag köpte "vem är söt-boken till Alice? Jag hade inte läst den innan utan klickade bara hem den från Adlibris eftersom Alice tycker så mycket om "vem är arg" boken. Men FY vilken dålig bok. Den åker in i skåpet, rekommenderas ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar