onsdag 2 juni 2010

krank

Idag känner jag mig inge pigg alls. Jag har fortfarande jätteont i halsen och känner mig lite matt. Sniglade mig ner till dagis och tillbaka. Blä vad trist - vi ska ju VÅRRUSA ikväll med mammagruppen. Blir nog inte så mycket till rus, inte av att springa iallafall - sen kanske det kan bli lite rus iallafall fast på annat sätt...

Hela mammagruppen faller samman just nu, en har ryggskott & 3 är förkylda/sjuka. Men jag tänker åka iallafall så får vi se hur jag mår ikväll. Jag vill såååå gärna åka iväg själv en stund utan barn så jag s k i t e r i att jag mår sisådär.

Känner att jag måste ladda lite energi till helgen för då e jag golfänka från fredag till söndag kväll.

Kan inte hjälpa att reflektera över att grabbar e så bra på sånt där! Dom är ett stort gäng från öjn som åker iväg och golfar 2 helger om året. Och har såklart skitkul. Jag tycker det är toppen! Det är ju så man ska göra, f*n va kul. Så är det bra att göra lite roliga saker på egen hand också, man kan inte bara hänga hemma med familjen.

Men vi tjejer är lite sämre på sånt tycker jag, jag har iallafall inget tjejgäng som har någon sådan rolig tradition. Alltså jag vill inte åka iväg och spela golf en helg (missförstå mig rätt här) men tänk vad kul att bara dra iväg ett stort gäng tjejer och göra något kul ihop. En heeeel helg! Bara skratta, ha roligt, äta gott & dricka vin. Fan va kul, någon som vill haka på?

Nej men jag e inte alls avis på mannen, det ska bli jättekul att vara hemma själv med kidsen i 3 dygn. Jag kommer säkert inte bli gråhårig, säkert inte ... Skämt & sido, jag måste nog ta & styra upp helgen lite. Så himla typiskt att mamma e borta för annars hade vi ju kunnat gjort en utflykt till Enköping men men, jag får hitta på något annat! Hoppas bara att jag är frisk till dess för de underlättar onekligen om man själv är pigg!

Puss

3 kommentarer:

  1. JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag är på alltså. Om nån missade det.. ;)

    Mysigt att prata med dig idag, jag behöver verkligen dig!

    Krya och lycka till ikväll!! Promenad mot fikakorgen med mammagänget är väl inte helt fel det heller.. ;)

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Jag är på!!
    Men du, det är ju Kulturer i möte på lördag. Så varför inte styra över till Enköping iaf och träffa massa folk??
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. JAG VET - vi tjejer är urusla på att hitta på sådana roligheter!! Det är ju precis så man borde göra, ha typ 1 eller 2 stående event per år. Låter som en väldigt bra idé att försöka dra ihop ett gäng, jag hänger gärna med!
    Kram Mia

    SvaraRadera