tisdag 8 juni 2010

Vår lilla mattant


Jag är helt övertygad om att Alice vill bli mattant när hon blir stor.

Så här såg det ut igår när vi åt middag, så ser det ut all dagar hemma hos oss. Alice serverar maten. Hon är väldigt koncentrerad och ser till att alla får av allt. Tallriken ni ser är min, det var min ranson.
En färskpastakudde och två oliver - en av varje färg. Sen gud förbjude den som glömmer att riva parmesanost på maten, det är ett måste. Men sen, sen är det klart.

Såååå [schå] säger Alice när hon serverat klart.
Mycket nöjd och så söt så jag & Patrik knappt kan hålla oss för skratt.

Älskade lilla mattant ♥

2 kommentarer:

  1. Det är ju snällt att du får av ALLT på bordet. Nu när du inte får så MYCKET, menar jag =)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tycker det där ser utmärkt ut! En alldeles egen hjälpreda får jag alltså i helgen! Ska bli en härlig kontrast till Isak som bara vill att man ska ge honom saker hela tiden.. ;)

    Puss!

    SvaraRadera