torsdag 3 juni 2010

En riktig skräll & rus i dubbelbemärkelse.

Igår skulle det som sagt var vårrusas. Jag var inte det minsta laddad, jag mådde så dåligt. Var så där riktigt riktigt förkyld. Efter att ha gått till dagis var jag typ helt slut. Svettig, matt. Men eftersom jag var "elcapitano" så tyckte jag att jag skulle vara med, jag skulle ju kunna promenera. Det fanns ju en startgrupp för det...

Men när jag väl kom dit så rycktes jag helt med i stämningen. Vi skickade iväg FruB i tävlingsklassen och hon skuttade runt 5an på typ 19 minuter. Jävla unikum!

Vi andra ställde oss i "springa klassen" men jag tänkte nog ändå mest gå.. Joråsatt dom tankarna fanns bara tills startskottet gick. PANG!!! Ett stort rökmoln spred sig över gärdet och massan börjar röra sig.. Nej men nu jävlar, vinnarskallen kickade in direkt & det fanns ingen återvändo - det vara bara att springa.


Och det gick jättebra. Jag & Caroline höll ihop och sprang hela loppet med endast en liten kisspaus i det fria. Lite orutinerat av mig att starta utan att kissa, så det var inget att be för. Bara att hoppa av banan en snabbis. Just då kändes världens tajtaste löprabyxor som en väldigt dålig idé (det är inte supersmidigt att dra av dom när man väl blivit svettig, ja inte att dra på dom heller för den delen. Men det bjöd jag på. haha)

Vi kom i mål på ca 30 minuter och det var jag jättenöjd med. Det var trots allt 15 000 startande så det var ju några koner att runda på vägen mot mål.

Men längs vägen bjöds det på vatten, coverband & killar i bar överkropp som hejjade på alla tjejer - men är det någon konst att springa då eller? Nä.

Sen picnicade vi efteråt och en av tjejerna hade styrt upp en box rosé så det blev ju himla trevligt. Rus i dubbelbemärkelse!

Jag tror vi alla fick blodadtand så vårruset får nog bli en tradition. Skräll!

Idag bjuds det på lunch in the city med sötaste blondinen i stan. Nice!

Ha en fin dag i solen!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar