onsdag 27 oktober 2010

CirkusBlomér

Så är då cirkusen ett faktum. Taket var i mycket sämre skick än vi trodde och takläggaren sa lite fint att det var tur för oss att vi började med det nu.

Svärfar är också i branchen och när han fick veta läget sent igår kväll så sa han kort & gott: Vänta! Jag kommer upp!

Så han tog väl svängen via sin brädgård och brassade upp med färjan som lämnade Visby i arla morgon stund. Gissa om vi blev glada av det beskedet. Han är ju bara bäst!!!!!! Det känns ju alldeles fantastiskt att ha honom här. Tryggt!

Någon annan som är bäst är min man, han fixar, trixar & sliter för att allt ska klaffa. Kl.06 imorse var han och hämtade massa brädor som han fick lasta av & på, själv, stackarn.. Men det känns som att jag & barnen hade varit mer i vägen än till hjälp. Men visst bultar hjärtat lite extra när jag se han slita som ett djur ute i kylan för att allt ska klaffa..

Nu hoppas jag bara att allt går bra och att vi inte blir helt ruinerade. Men det låter nästan som vi kommer att bli halvt ruinerade. Huga.

GodJul barn, er julklapp ligger på taket...

, såå illa är det inte!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar