söndag 31 oktober 2010

Maria Wetterstand? Det kan väl aldrig vara en komplimang?

Efter en 24 timmars konferens med jobbet på Ålandshav så var det helg - tack gode gud för det!


Kryssningen var så trevlig som en kryssning kan bli, men som alla vet så krävs det ett visst alkoholintag för att "överleva". Någon gubbe i baren var helt övertygad att jag var Maria Wetterstrand.. jag höll på att bryta ihop. Tog några hotshots & sen var jag på banan igen ;)

Men oj vad jag längtade hem till mina små hjärtegryn, soffan & julmust på fredagskvällen.

Hemma hos oss pågår just nu projekt: takbyte. Det skulle inte bli en så stor apparat hade vi tänkt men "det som göms i snö kommer fram i tö" , typ. Så när dom började lyfta på takpannorna så insåg vi att det krävdes en mycket mer omfattande renovering än vi räknat med.

Ett fönster har takläggarna krossat sofar och i fredags klev någon igenom taket ovanför Henrys säng..

Här ryker taket!

Så helgen har kretsat kring vårt tak och markservice.
Patrik & Anders har slitit...

Och imorse vaknade jag av att Anders for runt på taket strax före 7.. då regnade det. in.
Inte så bra.. efter ett tag kom Alice farandes för att tala om att det regnade in i vardagsrummet. Yippijey. Men det blev ordning på det so no need to worrie.
Men det e ju bara så typiskt. Är det inte?

Men vi andra då?

Ja vi har bakat, lekt, handlat mat, lekt, lagat mat, handlat mat, lagat mat, lagat mat, varit på dop och 1- & 3-års kalas, så vi har haft fullt upp på egen hand!

Så här glad blir man när man får förtroende att äta en yoggi alldeles själv!


Ja & så här ser det ut nu.
Fortsättning följer.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar