måndag 4 oktober 2010

Plötsligt händer det

Det blev musslor i fredags. Jag handlade på NK på vägen hem, tycker deras ICA är riktigt mysig. Sen tog jag en promenad med min matkasse till systemet vid Centralen. Alkis systemet. Herregud. Det var inget nöje. Jag hade tänkt att be dom rekommendera ett vin - alltid kul att prova nått nytt och ännu trevligare om det lirar med maten. Men där fanns inte ens en informationsdisk.. jag gick på ett säkert kort, en Petit Chablis, är det fredag så är det!


Men vägen mot kassan var lång, trång & svettig. Så pass att jag hann överväga om det var värt det.. Men jag härdade ut. Tog penden hem. Släpade alla kassar mot bussen och när det är 40 meter kvar så kör den. Meeeeeeeeen suuuuuuuuuuuck.

Jag känner hur luften bara går ur mig. Ställer ner mina kassar. Jag ville bara hem till alla min älsklingar så missar jag bussen med några meter. Bussen lämnar sin hållplats, kör några meter och kör sedan in emot mig. Varför gör den så? En vänlig dam öppnar dörren och titta på mig. Och jag tittade på henne. Hon ler. Jag såg förmodligen ut som en uppgiven fågelholk (hur nu en sån kan tänkas se ut) och tittade frågande på henne och säger: Händer det här verkligen? Ja, svar hon vänligt. Hoppa på!

Ja men herregud, sånt händer ju bara inte! Men plötsligt händer det. Världen är god!



Sen tillagade vi musslorna & njöt av en god middag.
Fredagsmys när det e som bäst!

Kram L.

ps. KK byttes ut mot en ostbricka :-)

1 kommentar:

  1. Mmm.. Gott! Vilket recept blev det?

    Trodde ni hade vunnit på lotto, inte luras så.. ;)

    Puss!

    SvaraRadera