torsdag 5 maj 2011

Det här med kokböcker..



Visst är det något visst med kokböcker? Dom skapar ett sånt habegär..

Så fort en ny säsong kommer så kommer det nya härliga böckerna med den.
Och jag öppnar famnen & välkomnar dom alla till min hylla köket. Kom bara kom!






Det bästa är en helt ny fin bok som ingen annan läst, att få öppna den på mitten, det knakar & nästan knastrar lite. Man bläddrar framåt & bakåt trots att boken strävar emot för den är fortfarande så hård att det nästan inte går att bläddra i den.. sen börjar man smida planer för vad man skall göra och till vem.. eller när.

Det näst bästa måste vara att ta fram en gammal kokbok, en favorit, som är lite dammig och välbläddrad med flottstänk & kladd på favorit recepten. Det är egentligen först då man köpt rätt.
Leilas "a piece of cake" är verkligen en sådan bok för mig.

Om sanningen skall fram så vet jag inte hur många kokböcker jag har som bara ligger oanvända. Inte i avseendet att jag inte läst dom utan att jag inte gjort recepten. Men oavsett så ger ju alla inspiration. För visst är det härligt att läsa recepten, titta på vackra bilder och bara inspireras..

I love it!


..och med det avslutar jag med att säga att böckerna ovan verkar himla spännande och om ni har vägarna förbi så finns det plats för er också i min hylla.

Kram
Lina

1 kommentar:

  1. Jag fick den översta i 30-årspresent! Jättefin, men ännu en sådan som jag (än så länge) mest bläddrat i.. ;)

    Puss och trevlig helg!!

    SvaraRadera