lördag 14 maj 2011

Lördagmorgon är alltid najs!

Visst är det väl härligt när man vaknar upp och det är lördag! Man får ligga kvar i sängen och dra sig. Ingen stress till dagis & jobb. Bara mys & fyra i sängen. Jättemysigt, ja till snågon kissar i sängen. Då är det dags att gå upp. Helgfrukost & lek.

Idag har vi heller inga planer vilket känns jätteskönt & jag känner mig på ett riktigt kreativt humör. Undra just vad det skall bli av denna dagen?

Det som bubblar i mitt huvud just nu är att införskaffa saker till lekstugan, tyg, färg & fina saker. Sen skulle jag vilja göra våningsfat av en hög med tallrikar jag köpt. Undra bara hur svårt det är. Som alltid så underkattar jag arbetsinsatsen - "hur svårt kan det va" är som alltid mitt utgångsläge (vilket jag allt som oftast får äta upp..) Måste iaf till järnaffären och köpa lite muttrar, skruv & annat som kan vara bra att ha (ni ser, jag vet inte ens vad jag ska ha).

Sen var det ju den där myshörnan i lekrummet. den behöver en ny madrass & om jag får bestämma lite tapet.. Som ni ser så kan jag lätt sysselsätta mig hela helgen. Nu ska jag bara se till att få med familjen på noterna också.

Vad tror ni lockar bäst?
- vem vill åka till järnaffären?
- vem vill åka på loppis?
- vem vill åka & titta på tapeter?
- Bauhaus någon?

Hm, tror jag måste baka in något lockande i det hela också annars blir det nog inte så mycket av mina planer ;)

Ha en fin lördag!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar