söndag 20 mars 2011

FollingboFröjelFåröGammelgarnGardaGerum...


Tittar på min finfina handduk och drömmer vidare om "min" sommarstuga.. det vore ju trevligt att ha den på öjn av en hel drös med argument. Den behöver naturligtvis inte vara där, det finns ju massa vackra platser i vårt avlånga land, men om den inte är där så tar vi ju bort tid från vänner och familj på just öjn om vi skulle ha den någon annanstans. Sen går det inte att komma ifrån att hela vår lilla familj verkligen gillar Gotland.

Gällande just detta omdebatterande ämne så är jag en obotlig optimist och romantiserar gärna över de flesta objekt som dyker upp (hemnetknarkare - check).
Jag ser bara möjligheter! Maken å andra sidan som faktiskt kommer från öjn ojjar sig och säger NEJ NEJ NEJ, inte dääär, vilket ruckel osv.

Nu till sommaren så behöver vi iallafall inte ta sånna stora beslut men dock andra mindre beslut. Som när ska vi semestra och vart? Det är alldeles strax dax att lämna in semesterlistor på dagis & arbete och då vore det ju kalas att ha en plan. Vad har ni för sommar planer?

Är det någon som har lite kontakter i "sommarstugebranschen", vi skulle gärna hyra en stuga i sommar! Hör gärna av er om ni har några uppslag, allt är av intresse!

Idag så bläddrade jag i ett alldeles ljuvligt danskt inredningsmagasin som gick "all in" på vita drömmar/schabby chic och det triggade såklart igång mina sommarstuge drömmar ännu mer. Jag behöver nog en liten stuga som jag kan få utlopp för mina schabby chic drömmar ;) Jag ska nog ta mig en liten tur in på hemnet och drömma mig iväg nu...

Puss
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar