torsdag 17 mars 2011

Tur i oturen!

Idag ringde dom från dagis på förmiddagen. Det kan aldrig vara bra tänkte jag..
- jo, lilla Henry.. han har gjort illa sig... han har så ont i armen..

Det var bara ställa in kundlunchen & eftermiddagens avtalsförhandling & köra plattan i mattan norr över. Eftersom jag har en viss rutin av att spendera tid på Astrid Lindgren så gjorde jag ett kort stopp hemma först och plockade ihop ett survival kit! Man vet aldrig hur länge man blir kvar.

Sen hämtade jag mitt lilla hjärta. Lilla skruttplutten.
Han var så liten och ynklig där han satt i frökens knä.

Ingen visste riktigt vad som hänt men han låg underst i en hög av ungar som skulle in och klä av sig efter utelek. Sen bara grät han & grät & grät och sa att han hade ont i armen.. han kunde röra armen men man såg tydligt att han inte ville det för att det gjorde ont. Den hängde mest där den hängde.

Så in på Astrid Lindgren, sen vidare till Närakuten. Henry satt helt lugnt & stilla i sin vagn och bara tittade på alla andra i väntrummet. Han ville gärna ha russin men kunde inte äta själv så jag matade honom om en liten fågelunge. Sen fick vi träffa Doktor Cecilia Hon trodde inte att något var brutet men däremot att armbågen var ur led, så hon knyckte till den.. vilket gjorde ont så klart. Mitt tappra lilla hjärtegryn. Sen väntade vi.. efter ett tag så började han prata & sjunga, kommenterade allt som visades på tvn. Skulle sitta själv på en stol och tog asken med russin och åt själv ur den. Och vinkade glatt åt folk som lämnade väntrummet - hej då!


Gissa om jag var glad, känns som vi hade tur i oturen!
Så nu är han pigg & glad igen och imorgon blir det dagis som vanligt.

Jag avslutade kvällen på bästa sätt med bästa Spånga fruarna på besök med the & scones.

Kram & Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar