lördag 28 november 2009

Det blir inte alltid som man tänkt

Idag skulle jag pynta & dona lite inför 1a advent hade jag tänkt och ikväll skulle jag på 30-års partaj. Och jag hade verkligen sett fram emot båda ovanstående aktiviteter, jag kan inte ens minnas när jag var på fest sist, själv.

Men efter gårdagens besök på vårdcentralen blev jag bara mer & mer irriterad på distriktssköterskan eller distriktsläkaren eller vad hon nu var. Jag hade inge förtroende för henne så jag kände att jag ville ha en second opinion. Jag bestämde mig för att åka till Astrid Lindgrens barnakut idag.

Själv så var jag inte heller så pigg, kände mig alldeles febrig i förmiddags men jag kom iväg på eftermiddagen i alla fall. Utmaning nr 1 – hitta till Astrid Lindgren - det gick ganska bra tycker jag, men herregud så stort Karolinska är. Utmaning nr2 var att hitta barnakuten – det gick också ganska bra trodde jag – men när det var min tur så visade det sig att jag satt på fel barnakut. Det fanns nämligen 2 barnakuter i samma byggnad och det var bara den ena som tog emot barn under 6 månader. Såklart.
Så det var bara att ta sig till den andra akutmottagningen & sätta sig där & vänta på vår tur.

Och tur hade vi för Henry prioriterades eftersom han är så liten så vi behövde inte vänta mer än en halvtimme innan det var vår tur. När vi väl kommit in till vårt rum så spenderade vi 3 timmar där(på en pinnstol..), men nu har vi träffat massa duktiga och engagerade läkare & undersköterskor så det känns jättebra.
Det visade sig att Henry har fått RS viruset samt att han har öroninflammation på vänster öra, stackas liten!!!! Men han är så tapper min lilla prins! Trots undersökningar, stick i fingret och 5 inhalationer så har han charmat all personal vi träffat idag, han har pratat & skrattat och varit så go.

Först tänkte dom lägga in oss men sen släppte dom hem oss i alla fall och det känns onekligen skönt.
Men återbesök imorgon kl.08:40.. ZZZzzzz

Vi kom hem strax efter 20, då hade vi varit på sjukhuset i 5 timmar & när jag väl kände efter så var jag onekligen ganska trött och det var ett tag sedan jag ätit lunch insåg jag också. Så det fick bli hämtpizza & julmust i soffan – återigen, inte riktigt vad jag hade tänkt mig av denna kväll. Och mina fönster är svarta, inte en adventsstjärna så långt ögat når. Men men, vad är väl en bal på slottet?

Det viktigaste är ju att vi nu vet vad det är för fel på vår älskade lilla kille och att han får medicin så han blir bra igen! Men kärringen på vårdcentralen henne skulle jag vilja läxa upp ordentligt. Morr.

Nati natti. /Lina

5 kommentarer:

  1. God morgon vännen.
    Ville inte skrämma upp dig förut men på dina beskrivningar har det låtit som rs. vet ju tyvärr allt för väl hur det ter sig.
    Men vad skönt ändå att du litade på dina instinkter och åkte iväg.
    Hoppas att Henry kryar på sig snart
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men lilla pyret!!! Jag börjar nästan grina.. Vilken dag ni måste ha haft! Och vilken tapper liten kille! Skönt att ni äntligen fick rätt diagnos så att ni vet vad det är, mindre skönt att det var RS OCH öroninflammation! Hoppas hoppas det går över snabbt!

    Och hur mår DU? Har du fortfarande feber? Har du energi kvar att skälla ut kärringen på VC? För helt ärligt - om hon inte är säker ska hon skicka er vidare! Tjänstefel helt enkelt.

    Det kommer som tur är tre advent till så ni hinner mysa med stjärnor många dagar. Er jul kommer nog att bli högst lik vår förra - man får liksom se charmen med adventsstjärnor i kombination med flyttlådor och tänka på nästaa jul när man har ett helt hus att pynta! :) Och så får ni ju fly undan till öjn för riktig julstämning innan lasset går - jag har tom beställt snö till er. Tomten lovade.. ;)

    Hoppas ni får en skön dag och ta hand om er alla fyra! Jag vet att det känns som världens sämsta timing, men det är nog viktigt att ni stannar upp och bara myser med familjen nu.

    Stor kram!! <3

    SvaraRadera
  3. Massor av kramar till er alla!
    Fy f.. vad den där tanten skulle få heta om jag var du, hon ska inte ha hand om barn!
    Nu blossar mammakänslorna i min gamla kropp kan jag lova!!! Men skönt att du gjode som du gjorde o pyret snart är på bättringsvägen :)
    Kram kram Å

    SvaraRadera
  4. Åh Lina vilken jobbig dag!
    Vad bra du är som följde din instinkt, du är en toppen mor!
    Se till att du kryar på dig själv nu oxå!
    Kramar Elisabeth (i Vibble..)

    SvaraRadera
  5. Tack söta ni för alla fina kommentarer!!

    Stora kramar L.

    SvaraRadera