torsdag 5 november 2009

Ingen bra start

idag. Jag vaknade med huvudvärk, massade mig ut i badrummet för att se att P satt igång en maskin. Härligt hann jag tänka i en hundradels sekund.. sen såg jag att allt var rosa.. SUCK! Blev uppgiven över alla kläder som jag såg virvla runt där inne. Jag hade köpt en jättefin katvig klänning till Alice och den var nog den största olyckan för mig. P blev så klart olycklig även han.. Vi åt frukost och ute var det grått, trist och snöblandat regn... och jag skulle iväg till BVC.. SUCK igen. När maskinen var klar gjorde jag ett VANISH bad för alla färgade kläder och körde sedan igång maskinen igen. Vilket ledde till att vi blev lite sena iväg till BVC (för ovanlighetens skull)så jag fick halvspringa dit för att hinna. Men vi hann och det gick fint på läkarkontrollen! Henry charmade läkaren totalt och hon sa att hon aldrig sett en så social bebis i hans ålder :-)

Henry följer sin kurva,
Vikt: 6680gram
Längd: 62 cm

Det enda som inte känns bra är att Henry fortfarande har ont i magen, eller kolik som läkaren sa. Nu har jag köpt sempers magdroppar istälet och skall testa dom. Ska även försöka minimera mitt intag av hårdsmält mat tänkte jag. Någon som vet exakt vad man skall undvika? Jag hoppas sååå för hans skull att det snart blir ordning på torpet. Det gör ont i mitt mammahjärta att se han ha ont i magen. :-(

Väl hemma hade tvätten ordnat upp sig hyfsat, några plagg blev bra igen och några får helt enkelt ha rosa ränder i sig istället för vita. Katvigklänningen ser iaf helt okej ut till min stora lycka! :-)

Sen packade vi oss iväg till IKEA, måste spana lite mer på kök! Jag har alltid beklagat mig över våra tidigare lägenheters kök "Ja alltså om JAG fick välja så skulle jag ju inte valt det här & det där osv osv".. men nu när jag står där inför ALLA val blir jag ju alldeles snurrig... Det är inte lätt alltså, bänskiva av sten eller laminat, en eller två hoar, vad ska vi ha för golv, kalkel mm mm..

Slutligen måste jag ge IKEA lite kredd, det är ett grymt koncept. Vi börjar alltid med lunch där ute, sen ber vi till gudarna att barnen ska somna (och det gör dom - peppar peppar) då kör vi ett race och sen vaknar dom, då går vi och fikar. Sen är jag lite löjlig men jag tycker det är himla fint att dom bjuder på kaffe när man fikar hos dom :-)
Jag tog kaffe & en vaniljmunk, Alice fick en lussebulle... hon var dock inte nöjd med det så hon bytte genast ut sin lussebulle mot min sockriga vaniljmunk. Sen började hon pilla ut all vaniljkräm i den under stor koncentration, själv fick jag äta hennes (torra) lussebulle. Jag förstår verkligen varför hon ville byta ;)
Efter fikastunden så går vi varvet, ja ni vet servetter, värmeljus & allt annat nödvändigt...

Nej nu skall jag & mannen planera lite kök!

Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar