måndag 9 november 2009

Tema tröjbyte.

Ännu en vända till ikea stod på dagens agenda, men innan vi skule iväg var det "familje tvagning" på schemat. Tiden då jag stängde dörren om mig och kunde duscha så länge jag ville är verkligen över. Nu är ALLA i badrummet samtidigt i ett enda virrvarv, alla skall duscha, torkas, smörjas in & ha kläder på sig. Just det där med kläder blev intressant idag, när jag klätt Alice skulle hon bara äta lunch innan vi skulle åka - det dröjde inte länge innan hon kom tillbaks till badrummet för att byta tröja..köttfärsås.. Okej, ny tröja på!
Sen dröjde det inte många minuter till innan jag förstod att lilla fröken hittat på bus. Hon hade hittat tomglas i hallen som skulle till glasåtervinningen och tydligen så var det öl kvar i en flaska - nu var det över hela henne. Suck! Nya kläder igen, denna gång hade hon öl från topp till tå så det räckte inte med en tröja. Jag har ju lust att skrika GEEE MIG STYRKA.. men det är ju bara att garva ;)
Men sen så kom vi iallafall iväg!

Ikea besöken går på ren rutin nu och bitarna börjar falla på plats, måste bara försöka skilja på "need to have" och "nice to have" ;) Och den här gången var det jag som vann kampen om shoppingen, P märkte inte ens att jag köpte ljusstakarna... men nu står de på köksbordet & är så snygga!

Jag lovade ju lite fler bilder från öjn, skall kolla igenom dom och se om jag kan få ut några här. Och om det är så att ni absolut inte vill vara med på bild här å säg bara till!

tjingeling! /L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar