lördag 14 november 2009

Redo


Vi är redo för vintern, vi välkomnar den med stora famnen!! Vinterdäcken är på, barnen har vinterkläder så nu är det bara snön som fattas!
Jag älskar verkligen vintern, när första snön kommer så känner jag mig som Madicken & Lisabeth på Junibacken. Jag vill bara hoppa runt & sjunga för att i nästa sekund ge mig ut i snön :-) Det är även nu saknade av alperna kommer, älskade alptoppar, underbara skidåkning & livskvaliteten vi hade när vi bodde där. Men var sak har väl sin tid som alltid.
Nu ser jag fram emot resor till svenska fjällen med familjen, tänk när barnen ska lära sig åka skidor - gud så mysigt! Jag kan riktigt se kaoset framför mig...
Alla skall få på sig skidkläder under gråt & tandagnissel, skidor skall hyras (svetten lackar) pjäxorna är osköna (mera gråt), strumpan har knöglat sig, barnen vill inte gå i skidskola, mannen & jag får ingen tid för egen skidåkning utan vi hänger i barnbacken och försöööööker lära de små att stå upp på skidorna, ta sig upp i liften osv.. Sen blir det värmestuga, när man öppnar dörren slår fukten emot en, lukten av utspilld varmchoklad och apelsinklyftor är stor och alla hasar & snubblar runt i sina uppknäppta pjäxor.. Gud vad jag längtar ;-)
puss Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar