onsdag 9 december 2009

Inget vaccin & dagisplatsbesked.

Idag skulle vi vaccinerat Alice men när vi kom til BVC i Spånga så var det nya direktiv - inga barn får svinis-spruta nr2 förrän tidigast i januari. Lite förrvirrande med alla nya bud hela tiden - tur för dom att jag inte köat i timmar & sen fåt det beskedet ;)

Anyway, hela tajkonfamiljen åkte genast till familjen B och hängde där hela dagen. Alice & deras dotter Signe är bästisar. Dom leker så fint & är så himla söta. Alice har bara lite svårt att förstå att inte Signe kan gå än så hon tar henne i handen och säger "kom" och försöker dra med henne på olika upptåg.. Men det är nog bara en tidsfråga nu innan lilla Signe också är ute & springer hon med. Go Signe!! Vi hade en supermysig dag med pannkakslunch & lussebullsfika och mannen fick lite egen tid också och tog sig en tur till Välligby centrum (som förövrigt är ett grymt shoppingcentrum).

Ikväll var det julmarknad i Sumpan så jag & Henry tog oss en tur! Det var supermysigt, massa folk, en kör som sjöng, marknadsstånd & alla affärer var öppna. Tog en lov på Lindex och fick med mig en hel del "bra-att-ha" kläder till barnen därifrån och bäst av allt - jag tjänade massa pengar där! (det var halva reapriset)

Undra just vad jag ska lägga dom pengarna på? ;)
Gipsskivor & spackel kanske...

Idag har vi även fått besked om att Alice fåt dagisplats i januari.
I Tensta.


Nu vill min lilla prins ha mat!

Puss på er! /L.



2 kommentarer:

  1. Kanske inte helt optimalt läge.. Har ni ringt det dagis ni vill ha plats på (där Hugo går?) och smörat lite? :) Tur i alla fall att du är föräldraledig med Henry, ni sitter ju inte i sjön om ni inte får dagisplats precis när ni planerat. Även om det kanske inte blir en parkpromenad för dig..

    Håller tummarna för att ni får en annan plats snart!

    SvaraRadera
  2. Hej råkade komma in på din blogg när jag googlade, och läste om dina dagisbekymmer.
    Jag har nämligen ett familjedaghem i privat regi ute i Vinsta.
    Jag har en liten grupp med tre barn inskrivna och samarbetar med 3 andra dagmammor i området.
    Perfekt för dem mindre barnen.
    Så om du fortfarande är i behov utav plats så hör av dig:-)
    MVH Johanna Bergström
    johanna_bergstrom7@hotmail.com

    SvaraRadera