tisdag 15 december 2009

Jag är en obotlig skrotsamlare!

Efter lite allmänt pyssel här hemma som tvätt, plock & lite julklappsinslagning så jag vi begav oss ut i snöstormen för en liten promenix. Men innan jag kommit runt knuten så fick jag ont så att gå någon längre sträcka var uteslutet och jag har svårt att tänk mig att dom plogat runt sjöarna ändå... så jag beslutade enväldigt att vi skulle flanera ner på stan istället. Då skulle vi ju iallafall få liiiiiite luft :-)

Och vet ni, i en liten Antikaffär i kvarteret så står den mest ljuvliga laminofåtölj med fotpall. Den var sååååå fin! Jag stod där utanför i snöstormen och bara log som ett barn utanför leksaksaffär... det är precis en sån som jag vill ha!! Jag vill helst inte ha en ny lamino för dom har inte samma charm som dom gamla och de nya fåtöljernas lammskinn kommer från Nya Zeeland.. (bu!)

Den här är alldeles ny klädd i mörkt jättefint gotländskt lammskin och själva stommen är från tidigt 60-tal, vilket betyder att den är i ek men armstöden i teak.. ÅÅååå den e så fin! Nu hjälper det inte längre att skriva till tomten känner jag, här krävs böner till högre makter för att den ska flytta hem till mig. Men jag lovar, jag skulle ta mycket väl hand om den. :-)

Vår färd fortsatte iallafall och på Stadsmissionen hittade jag en gammal kälke (ni tror väl inte att jag är riktigt klok men jag älskar att gå på loppisar & antikaffärer & sånt :-) Den var riktigt tuff, tyvärr saknades ett fotstöd men det kan man väl alltid fixa (optimist? jag? nää :-) men jag lyckades bara pruta ner den till 300kr och nu vet jag inte riktigt om de är ett bra pris för en gammal kälke, jag måste klura lite!

Det enda som faktiskt inhandlades idag var en liten glasskål med lock - för sådana kan man aldrig få för många av!

Kram L.

6 kommentarer:

  1. Åh! Vad skulle de ha för fåtöljen? KLART ni måste ha den! Ni har ju ett helt hus ni ska fylla snart och det ligger inte på Öjn vilket innebär att ni måste få in så mkt Gotlandsinfluenser som bara är möjligt! Jag menar, tänk på barnens arv, Patriks välmående och era långväga gästers bekvämlighet! Jag säger att den måste ingå i renoveringsbudgeten. Så det så! ;)

    (jag har ingen glasskål med lock..)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag håller absolut med dig, den borde verkligen införskaffas! Men den kostar 14 500kr.... och dom pengarna finns inte riktgt nu :-(

    Men vad är det du säger - har du INGEN glasskål med lock? Nu går skamm på torra land! ;)

    pusss

    SvaraRadera
  3. Hmm.. Kan iofs vara svårt att snyta fram 14500 kanske.. ;) Men nu har du i alla fall ett gäng argument till de högre makterna, man vet ju aldrig! ;)

    Vad ska man med en glasskål med lock till? Bara så att jag vet när jag införskaffat denna uppenbart nödvändiga attiralj?

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Va!!?? Lisa, hur kan du inte ha en glas skål med lock????
    Lina, är du säker på att vi känner den här människan ;)

    Frågan är inte vad man ska ha en glasskål med lock till utan i vilket rum ska jag ha den =) I badrummet med bommull eller halsband eller kanske hara hårsnoddar i, Eller i köket där man då kan ha godis, pepparkakor och annat sött i =)))
    Sjäv köpte jag för ett par veckor sen två ganska stora glasskålar med lock som står i köket. i den ena är det pepparkakor och i den andra är det hundgodisar =)))

    Så Lisa, det är hög tid att du köper en söt glasskål med lock =))))

    Lina, du vet att jag allt som oftast tycker att du är värd det absolut bästa, men 14 500!!! Det är inte okej för bara en fåtölj alltså! För dom pengarna får du du ju liksom mat i nästan 5 månader!
    Nä, här måste jag nog säga att jag har svårt att hitta ngn som skulle vara värd en så sjukt dyr stol, hur fin den än är =)
    Jag säger, fråga din pappa istället, han kanske kan snickra ihop ngnt åt dig =))))) (hahahha)

    Hur går det med namnen då???? =)

    PUSS
    T

    SvaraRadera
  5. Hmm.. Låter som man behöver fler än en glasskål med lock! Får ge mig ut på jakt, vill ju inte att ni ska behöva skämmas för mig! ;)

    Hundgodisar? Har ni redan fått hem guldklimpen? :) I så fall vill jag se bild på FB!

    Alltså - om man typ köper en soffa på Ikea för 3000 i stället för den som hade tänkt köpa för 18000 så har man ju sparat in till den där fåtöljen. Allt handlar om prioriteringar.. ;) Men mat ska man aldrig prioritera bort (inte för att jag ser ngn risk för det)! Och jag kan tänka mig mycket annat som är smartare att köpa än en fåtölj med fotpall för den summan, så jag är nog kanske inne på Tessans linje nu när jag vet vad den kostar.. Men drömma ska man, det är nyttigt! :)

    Pöss!

    SvaraRadera
  6. Ni är ju bara för söta ni två!

    Tessan,stort tack att du förklarade för Lisa varför man ska ha en glasskål med lock (jag förstår inte hellerhuuuur hon ka ha missat dt LIXOM ;)

    Ang namnen så går det trögt, mina bloggläsare är onda människor som inte hjälper mig det minsta. ;)

    Sen tycker jg inte att ni ska gadda ihop er ang stolen, jämföra med mat!? Vad är det för stil...?

    Men vet ni, I love you anyway!!!
    Stoor puss till er båda <3

    SvaraRadera