torsdag 10 december 2009

Vi får välja, Tensta eller Rinkeby!

Dagis dagis dagis...

Nu har jag pratat med en mycket trevlig kvinna som ansvarar för dagiskön i Spånga/Tensta. Synd bara att hon inte kunde trolla med knäna också...

Situationen lyder som följer:

Vi har nu blivit erbjudna vår garanterade (flytt)plats och den är i Tensta, tackar vi nej till den är det bara att vänta i kön på våra val. Vi står som ca 70 på våra olika val och hon trodde att vi absolut tidigast kan få en plats i augusti - om vi har tur!

Jaha.

Vad gör man då?

Det finns inga dagmammor eller privata daghem i Spånga men dock i angränsade kommuner som Vällingby, Bromma, Sundbyberg.

Ja, eller så kunde vi få plats i Rinkeby om vi skulle vilja för där fanns det gooooooooooooott om plats. Undra just vad det kan bero på..
Det vore väl fantastiskt - Alice blir det enda svensktalade barnet på dagis.. det låter ju alldeles optimalt i hennes ålder. Hon lär sig säga JallaJalla innan hon kan säga pappa. Grejt. Strålande. Fantastiskt.
Nej men jag är inte fördomsfull, inte det minsta.

Nu parkerar jag dagispucken för en liten stund och åker på mammafika i Spånga - dom kanske har några strålande tips!?
Annars så kommer nog denna mamma slita sitt hår i vår med en ammande bebis och en understimulerad liten tös.. jag längtar redan nu. Åh vad jag längtar.


Kram L.

2 kommentarer:

  1. Tommy kan ta anställning som dagisfröken åt Alice =))))

    Annars får hon följa med mig till Fogden om dagarna =))))))

    T =)

    SvaraRadera
  2. Raring då!
    Jag är ju uppvuxen i Vällingby/Nälsta och jag fungerar ju, ibland i allafall, i sociala samanhang så sätt tösen på privat förskola. Tänk på att de vänner man får i barndomen är dem som formar en.. ;)

    Ses i morgon :)

    PUSS

    //Ida

    SvaraRadera