torsdag 19 augusti 2010

Kräftor

Jag är så himla sugen på kräftor!

Kräftor, västerbottenspaj, ett gott bröd - gärna Ernst bröd med svarta oliver & aivar relisch! Men en hederlig baguette med god ost sitter också fint.
Och så en immig nubbe där till.. en.
Vad brukar ni ha till era kräftor? Dom skriver i mattidningar att det är gott med kantareller till, men det har jag aldrig testat. Kanske dax att göra det!
Sist så gjorde jag en sås på bla yoghurt, ketchup, majonäs & dijonsenap och det var inte alls tokigt. Kan hända att jag gör den igen!

Än så har jag bara hunnit med en kräftskiva men den var ack så trevlig.
Så här kan det se ut när vi äter kräftor...

När framförhållningen brister får man göra så gott man kan.


Vi dukar för skiva - KRÄFTSKIVA!


Hattar till alla!




gott, gott, gottigottgott.




Hela gänget!




Uppfinningsrikedom när den är som bäst.



Hoppas hoppas det kan bli några kräftor till helgen, lördag kanske.


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar