måndag 23 augusti 2010

Lite surt.. men jag skådar en trend!

När Henry döptes så fick han en massa tyg av alla och av det ska jag sy ett lapptäcke till honom.

Jag gjorde ett till Alice efter hennes dop som hon fick på sin 1-årsdag och nu var så klart min plan att Henrys skulle bli klart till hans 1-årsdag. Som alltid har jag framförhållning som en guldfisk så för 2 veckor sedan tänkte jag börja, jag tog med allt tyg när vi åkte till Orsa & tänkte klippa ut alla bitar där på kvällarna när barnen somnat. Men det blev inte så mycket av det kan man säga och när jag sedan åkte hem så blev kassen med alla tyger kvar i Orsa. Är det inte typiskt så säg?


Men men, det är som det är. Det får väl bli en julklapp istället I guess.


Men något som är KUL med det hela är att det är väldigt inne med lapptäcken nu. På Formex var trenden tydlig, i höst är det lapptäckestrenden som håller i sig!


Jag är så sugen på dom små puffarna nere i högra hörnet av bilden.
Från danska Rice så klart!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar