onsdag 25 augusti 2010

Latte, lön, löparskor & leksaker

Jag börjar alltid min dag med en latte. Jag är ingen morgonmänniska, verkligen inte. Alla sa att det kommer att ändras så fort du får barn.. vänta du bara..

Och jag väntade & väntade men inte 17 har jag blivit en morgonmänniska för det! Jag går upp tidigt men jag är inte vaken, jag lufsar runt i slow motion och jäspar, precis som jag alltid gjort. Jag fattar fortfarande inte hur jag kunde komma upp på mornarna när jag var reseledare, mörker, kyla, frågvisa & jobbiga gäster tillhör verkligen inte topp3 i vad jag önskar av en morgon.

Nej, dagen måste smygas igång, om jag får välja alltså.
Ni förstår säkert att långt i från alla mornar smygs igång här hemma..

Oavsett hur dagen startar så måste jag få min latte, min "vuxen-välling". När jag fått den så blir livet genast lite lättare, ögonlocken är helt plötsligt halvöppna och jag börjar att fungera. Idag hade det desutom fyllts på på kontot med lite lön - Hurra! Firade det genast med att klicka hem nya bädsett åt trollungarna & en tröja till mannen från Campadre. Har ni shoppat där någon gång? Dom är riktigt bra emellanåt! Kan vara värt ett besök.

Igår skulle jag ut & springa men innan jag väl kom ut till spåret så var det mörkt, jag började jogga lite men tyckte det var för mörkt & alldeles för lite människor ute. Så jag vände och åkte hem igen. Sur. Sur för att jag inte kom iväg tidigare. Sur för att det inte blev någon löpning trots att det var tisdag. Sur för att jag skräms av mörkret. Sur helt enkelt.

Men idag är en ny dag & idag är jag verkligen inte sur. NU är jag vaken. Alice är på dagis och hon vinkade glatt "hej då" idag & kastade slängkyssar "hej dåå mamma, hej då". Sötunge!

Hon har börjat gå lite på pottan emellanåt & det känns som ett stort steg. Vi har inte tränat, hetsat & tjatat utan bara låtit det komma mer av sig självt. Pottan står där. Vi har berättat vad man har den till osv.

Och nu säger hon: Mamma komma kisch, mamma komma bajsch...
Hon e så söt. Så då går vi till pottan. Nu har hon både kissat & bajsat där flera gånger. (ber om ursäkt för denna detaljerade info men e man småbarnsmorsa så tycker man att det är alldeles fantastiskt ;-)

Igår när jag skulle iväg & springa så förstod hon det när jag tog fram mina träningskläder.
Då tittade hon på mig med sina blå & sa lite frågande:

- Mamma pinga?
-Ja mamma ska ut & springa
- Ja mamma pinga! Komma Schen?
- Ja mamma kommer hem sen.
- Jaaa.. heja heja!

Men det blev som sagt var ingen löptur dock en djupdykning i IKEA-katalogen om kom igår. Och de är ju alltid trevligt! Blev så glad när jag såg att dom gjort massa "mat-leksaker" i tyg, det skall jag köpa till barnen nästa gång jag åker till IKEA. Kanske kan bli redan i eftermiddag vid närmre eftertanke..

Ha en fin dag!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar