söndag 22 augusti 2010

Svenskt Tenn


”Låt aldrig hemmet bli färdigt. Slå aldrig fast möbleringen, arrangera ständigt om, lämna plats för barn och presenter och håll på så sätt hemmet levande” skrev Estrid Ericson i sin inredningskatekes 1939.

Estrid Ericson var onekligen en kvinna före sin tid känns det som, tänk att hennes devis från 1939 känns precis lika mitt i prick idag.

Svenskt Tenn är en butik jag ständigt återkommer till. Det är en sådan butik man drömmer sig bort i, det mesta där kommer jag aldrig någonsin ha råd att köpa men sen har dom "piffet", det lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Det kostar lite extra men om man vill så kan man faktiskt köpa det. Just nu sucktar jag lite extra efter något som andas höst, mys & stil till hemmet. Fastnade för dessa godbitar..




Visst vore det tjusigt med dessa godbitar i soffan till hösten?





Sen är jag väldigt förtjust i ljusstakar, jag tycks aldrig få för många.. Svenskt Tenn har många vackra ljusstakar, den berömda vänskapsknuten, dom höga eleganta "kulan" och så dessa vackra "flow"... vill ha!!!!

Dom har även uppdaterad och moderniserat sin hemsida så nu kan man tom handla på hemsidan i deras webshop. Så ett litet "klick" och godsakerna är på väg hem till dig i ett vackert paket. Mmmmmycket svårt att motstå.

Men bäst är såklart att trängas med alla tjusiga damer från Öfre i deras butik på Strandvägen. Fast nästa gång lämnar jag dubbelvagnen hemma.

Puss

Ps. Alla bilder är lånade från Svensk Tenns hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar