söndag 22 augusti 2010

Spa, kräftor & en cp-toalett

Ännu en härlig helg lider mot sitt slut & det har verkligen varit en härlig helg! I fredags var jag på tjejkväll med SPA-tema hos en barndomsvän med vårt gamla tjejgäng. Det var fantastiskt trevligt och kvällen bara sprang iväg. I lördags var jag & min lilla sessa hem till hennes gudmor på förmiddagsfika med scones, bullar & hemgjord saft. Jättemysigt & smarrigt värre.

Mitt kräftsug hade inte lagt sig så jag bestämde att vi skulle ha kräftskiva med lilla familjen. Så det blev kantarelltost, kräftor, västerbottenspaj, bröd & ost. Åh så gott! Tom lilla Henry åt kräftor ;)

Jag har även tagit fram mina betonggjuterier, jag sammanfattar det i ömsom vin, ömsom vatten tror jag. Det var super roligt att gjuta så jag ska garanterat göra det igen & nu har jag fixat en betongblandare också. Samt lärt mig ett & annat från 1a gjutningen. Får återkomma i ämnet tror jag :-)

Å idag har vi pysslat lite i trädgården, läs: mannen har rensat ogräs & klippt gräs & jag har pysslat & planterat blommor. Det var väl det vi hann med.. Sen kom några vänner över på lek & jag hann även med en löptur däremellan.

Kvällen bjöd på en smarrig sallad med rödbetor & chevré och även ett försök till byte av toalettstol på övervåningen. Jag vet inte om jag nämnt det men när vi kom hem efter semestern så hade toaletten spruckit. Ni läste rätt. Och självklart så var det ingen vanlig anslutning på vår toalett utan någon "mångospecce" anslutning. Men min man har hittat & köpt en ny toalett och ikväll skulle den då på plats... Det gick såklart inte eftersom Åsanisse som sålt huset till oss som vanligt hittat på egna cp-lösningar på det mesta. Nåväl. Det löser sig. Det gör det alltid ;)

Kram

Ps. Helgens absoluuuut tråkigaste är att jag glömt min kamera i Enköping.
Men men, jag kanske bjuder på lite gamla bilder tills jag får tillbaka den. Jag har onekligen knäppt en hel del i sommar som ni inte fått sett nått av..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar