söndag 29 augusti 2010

Vår sommar

Jag har inte skrivit så mycket om vår sommar här på bloggen, det får komma lite retroaktivt.. med små återblickar.. vi börjar här. Där allt händer.




Den här sommaren var verkligen alldeles underbar, kanske den bästa någonsin Den var härlig på så många sätt. Men en stor del i att det blev så himla bra & mysigt var vårt boende på Gotland. I år bodde vi alldeles själva. I en sommarstuga. Vid havet. Dessa tre meningar tillsammans sammanfattar min dröm. Det var sååå mysigt. Sen bodde vi nära släkt & vänner vilket innebar att vi kunde umgås massor på ett lätt & härligt sätt. Någon tittade förbi, vi drack lite kaffe i solen, grillade ihop, drack ett glas vin eller två..


Utanför vår stuga så stod världens bästa bord, det rymmer cirka 10 personer. Och tänk att det var inte många kvällar i sommar som vi satt själva vid det bordet, nej det var alltid vänner & familj runt det bordet. Vilken lycka. Tänk att vi har en sån fin familj och så fina vänner. Det gör mig lycklig. Dom gör mig lycklig. Det enda som skuggar min dröm är att jag vet att den här sommaren var unik, nästa sommar blir inte som den här. Sommarstugan är inte vår utan vi hade förmånen att få bo där hela sommaren men så blir det inte nästa sommar. Så nu drömmer jag om en egen sommarstuga. Tänk så underbart mysigt det skulle vara. Jag har såklart redan inrett varenda vrå i min sommarstuga. Men det är en dröm... en vacker dag kanske.


Tills dess så visar jag vårt fantastiska bord!
Vem 17 behöver ett bord från grythyttan när man kan ha det här? Inte jag!


Från lite olika håll & kanter...




Här har ni vår frukostvy... en bra start på dagen helt enkelt!
Kram

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart det ser ut!!! :)

    Er helg lät också fantastisk, lika bra som vår faktiskt.. ;) MEN igår kväll fick Melvin 40 graders feber så nu är vi isolerade hemma på den vackraste höstdagen ever typ. Trist. Isak är däremot frisk och ikväll ska han börja på gympa tillsammans med grannpojken! Hur gulligt är inte det?? :) Han börjar bli så stor.

    Du har väl inte missat att jag så smått börjat blogga igen..? Och glöm nu inte att hålla en tumme i morgon! ;)

    Stor kram, njut av sista veckan nu!!! <3

    SvaraRadera
  2. Lisa: jag håller tummar & tår! DEt kommer att gå galant! Och skickar en krya på sig kram till lilla M... och en hälsning till Isak att han ska ha sååå kul på gympan. Stora stora killen :-)

    Kram

    SvaraRadera