söndag 12 september 2010

Devadåettjäklabloggande...

Hehe, hoppas jag inte tråkar ut er så här på söndagskvällen. Eller ni kanske redan sover? Själv skrotar jag jämt runt framåt spöktimmen innan jag kommer i säng.

Apropå säng så har Henry flyttat i helgen. Jo det är sant, han har flyttat ifrån oss och delar numera rum med Alice. Igår var det gråt & tandagnissel (sanning med modifikation då sorkstackarn inte har en endaste gadd än). Men idag gick det bättre!

Tvära kast
Imorgon ska jag till jobbet. Vi har golfevent på Bro Hof. Det är tydligen väldigt flashigt. Jag spelar inte golf. Jag kan inget om golf utan möjligtvis en viss del "namedroping" då maken spelar. Jag vet inte vad man har på sig & inte hur spelet går till. Än mindre den aktivitet jag skall vara på. "Närmast flagg". Det låter ju praktiskt taget livsfarligt. Att stå närmast flagg!?! Ska jag stå där? ... det är nog bäst att jag tar med min skidhjälm för säkerhets skull. Och pumps. Det funkar alltid.

Nej förlåt, gud vad jag håller på, det blir säkert jättekul. Säkert. Hoppas verkligen det bjuds på lunch sen för Bro Hof levererar nog på den punkten.

Nu ska jag sluta för idag, jag lovar & svär.

Men "hörrni",
kan inte ni chocka mig totalt och lämna lite kommentarer imorgon?

Ibland känns det nämligen lite märkligt, ni är trots allt ganska många som är här varje dag men ni bara smyger in & ut igen. Ni lämnar inga spår. Det är jättekul att ni är här! Och det är ännu roligare när ni kommenterar! Så kom igen- lämna lite spår, det är inte farligt alls ;)

Det här är ju som att vara på en fika & när man kommer hem så inser man att man pratat konstant, helt oavbrutet i 3 timmar & man vet ingenting om den man fikat med. För den har inte fått en syl i vädret.

Och så kan vi inte ha det här - eller hur? :-)



Kram L


Ps. Lisa, jag räknar med att 1a kommentaren är från dig :-)

8 kommentarer:

  1. Haha! Jag vann! Just nu håller jag på att skjuta upp sänggåendet för att jag inte vill att det ska bli måndag.
    Förstår lite hur du känner med golfen. Det var ju väldigt många som spelade på Gotland, fast jag fattade aldrig grejen.

    Lycka till imorrn!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. :) Jag hade gått och lagt mig.. Men det gav ju plats åt någon annan! ;)

    Här hemma har vi första morgonen utan Fredrik, började bra med två skrikande barn i varsitt rum vid halv sex-snåret. Men nu är det så mysigt så! :)

    Idag står optikern på agendan, ifall du undrade. ;) Jag ser ju inget sen jag blev gravid och nu tycker min optiker att jag ammar tillräckligt lite för att det ska vara safe att göra en ny undersökning. Hoppas på att komma därifrån med linser (som jag aldrig använt innan) och en beställning på glasögon. Intresseklubben, right..? ;)

    Hoppas du får många kommentarer nu! Och lycka till på golfen! Fake it 'til you make it! =)

    PUSS!

    SvaraRadera
  3. Älskade svägerska och vän. Ber tusenfalt om ursäkt för att jag sällan kommenterar.......du ska veta att det första jag gör varje dag jag sätter mig vid datorn är att klicka på snabbkommando rakt in på din blogg, den går före allt. Helt underbart att läsa om dig och din familj.Tänker inte alltid på att lämna spår......sorry!Ska försöka bättra mig. Tusen kramar och hoppas veckan börjat bra!//Malin

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Älskar att läsa din blogg, och försöker göra det så ofta jag kan! Den är helt underbar!
    Älskar även din bild på bloggen med dina barn, så underbar bild, helt fantastiskt, visar verkligheten så himla bra! Ha Ha...

    Keep going!!!

    Kram Marika (fd mammagrupp i sumpan)

    SvaraRadera
  5. Hej Lina,
    jag sitter mest och fnissar åt dina roliga och tokiga inlägg och tänker att "det där ska jag kommentera sen", men det blir inte alltid så, får skylla på att jag oftast sitter och ammar Hugo.. Kommenterar väl hyfsat ofta ändå?!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Åh ni ska veta va GLAD ni gör mig nu!!!

    Några av er kommenterar ju faktikst titt som tett men några av er var helt nya för min vetskap & det var ju jättekul!

    Oavsett, ni är alltid hjärtligt välkomna in här- även om ni inte alltid lämnar spår. Känn nu ingen press att ni måste skriva nått!!

    Jag menar verkligen inte att ni måste skriva massa snälla saker utan skriv vad som helst, skriv vad ni gjort i helgen, att mitt recept var apäckligt eler vad som helst ;)

    Kul att ha er här iaf!
    Må så gott & stor kram till er alla /Lina

    SvaraRadera
  7. God morgon!

    Jag vet inte hur jag fann din blogg men jag fann den och nu ingar den i min "morgonrutin". Sitter och ater min grotfrukost i Amsterdam och kikar igenom min bloglista. Alltid lika najs start pa dagen. Din blogg ar mkt underhallande och du har verkligen en jattefin familj! :)

    Sofia H

    SvaraRadera