torsdag 2 september 2010

Torsdag

Idag var jag aningen seg när jag slog upp mina blå. Igår firades den 3e bröllopsdagen, mormor & morfar var barnvakt, bord var bokat på vår favorit restaurang, en utsökt 4 rätters italiensk middag, gott röttvin & sen när vi kom hem vankades champagne & en lätt nostalgi trip i form av lite tittande på film från vårt bröllop.

Gud så kul det var! Nu hittade vi inte all film men det vi såg var fantastiskt roligt. Så många roliga & fina tal, fantastiska sånger & sen vilket röj det var.. Riktigt skoj att se. Man glömmer så fort..

Mest rörande var Patriks farfars tal. Han gick bort förra sommaren och det blev så otroligt känslomässigt för oss båda att se honom & höra han tala till oss. Fina Totte. Jag är väldigt glad att han var med oss på vår stora dag.

Han finns alltid med oss & denna sommar mer än någonsin då vi bodde i hans & hans frus sommarstuga. Men jag vet att han sitter där uppe i himlen, skrockar lite, dricker en sk Totte Grogg, nöjd över att vi förde familjens namn vidare, missnöjd över att jag var en sån sopa på tennis men väldigt glad ändå att jag & Patrik hittat varandra.

Han var härlig Totte! Skål på dig där uppe! Om det inte är fritt med Tottegrogg där uppe så lovar jag att ta med renat & grape tonic när vi ses igen, så kan vi ta en grogg på din nya altan sen.

Idag har Henry & jag varit inne i stan på lunch- & lekdate. Det var super trevligt! På väg dit skulle jag bara köpa en mössa till honom. Såg en så fin från Villervalla. Men när jag kom in för att betala så såg jag ju så klart massa annat fint också... Typiskt. Jag skulle ju bara köpa en mössa.. Det blev en dyr mössa.

Ikväll blev bjöds det på lasagne i Casa Blomér, sen en liten löptur på det. Bara en liten. En halvtimme. Idag gick jag nämligen in på Tjejmilens hemsida för att kolla hur man skall förbereda sig inför ett sånt lopp. Förberedelserna började väl i typ april... Och nu är det 3 dagar kvar. 3 dagar!! Idag skulle man springa lite lätt & sen skulle man vila tills på söndag. Passar mig utmärkt - att vila alltså.

Jag har fått tillbaka min kamera också, kan tänka sig att det blir en fotokavalkad inom kort ;-)

Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar