fredag 3 september 2010

Morr

Jag tror jag blir tokig. Jag blir sååå irriterad på vår toalettsstols följetång att jag helt seriöst överväger att skaffa utedass.

Att den nya toalettstolen inte skulle passa det förstod väl alla. Man kan väl inte ha en sån tur att den skulle passa? Nej det kan man inte. Så den lämnades tillbaka igår.

Tillbaks på ruta 1.

Vi har en Svedbergstoalett. Inte en från stenåldern utan en hyfsat modern. Svedbergs har inga serienummer på sina toaletter... Så nu har vi fotograferat stolen & mejlat dom. Och idag kom svaret.. & då finns det så klart ingen sits som passar den stolen längre. Men dom har en sits som passar ganska bra. Ganska bra? Och till det fashionabla priset av typ 800 pix. Man kan ju bryta ihop för mindre! Men det finns visst inget alternativ. Så klart. Och på beställnings varor finns inget öppetköp. Sååå klart.

Jag hade mycket hellre köpt en kudde på Svenskt Tenn för dom pengarna. Men den kan man viss inte kissa på. Eller borde väl inte ialafall.

Nåväl. Nu är toalettsitsen beställd iallafall.
Lyxade till det med en ny spolknapp också. Helt crazy.

/L.

2 kommentarer:

  1. Men guuud så irriterande!! Hoppas att den som passar "ganska bra" är så pass bra att den här följetongen kan få sitt slut!

    Noterar för egen del att det lönar sig att kolla upp olika alternativ innan vi bygger badrum. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kom på en grej! Våra kompisar Maria & Mattias har precis köpt en stoor kåk helt gjuten i betong (sant!) med eget vindkraftverk (sant!) och mulltoa inomhus (sant!) av en miljöaktivist. Kan skaffa hans nummer om du vill för mulltoeinspiration.. ;)

    SvaraRadera