torsdag 9 september 2010

Just nu längtar jag till...


Det är något magiskt med den där ön, något som gör att man vill återvända gång på gång. Jag är inte som alla sommargäster som bara vill vara där v.29, tvärtom -jag åker gärna året runt.

Nu är det inte bara ön i sig själv som lockar mig utan jag har förmånen att ha vänner & familj där och dom bidrar naturligtvis till att jag längtar dit.

Men.. Varje årstid har verkligen sin charm på ön. Tänk er en krispig höstdag där dimman lägger en magisk sfär över Visby, löven färgar landskapet, luften är frisk & kyliga vindar piskar in från havet. En lång promenad längs muren, en fika på något mysigt ställe. En bastu & mys framför brasan hos svärföräldrarna. Tänk så mysigt.

Nu längtar jag!

Kram Lina

ps. Tack Destination Gotland för lånet av bild. ds.

3 kommentarer:

  1. Vi längtar efter er....kram från Mitzéns

    SvaraRadera
  2. Jag håller med!! Och det är därför jag och Billa packar oss över till öijn i början på oktober.

    SvaraRadera
  3. Monkan: gud så härligt! Hoppas ni får jättemysigt! Billa hade förmånen att träffa mig när vi sist gick ut i Visby & vi gick även "all inn"... herregud. JAg var inte människa på 2 dar tror jag. Du kan ju hälsa att jag inte alltid är sån.. Bara en gång vart 3e år ;)Kram L.

    SvaraRadera