fredag 17 september 2010

Du skämtar?

Jobblivet börjar komma ikapp mig nu, den här veckan bara försvann. Tjofräs lixom. But I like. Hellre det än att sitta & nöta på min kontorsstol.

En stor charm med att jobba är ju FREDAGS-känslan, wiiiii, det är fredag!

Snart checkar jag ut för dagen & får åka hem & mysa med min underbara familj. Äta lite gott, dricka ett glas vin, pussas med alla. Pyssla lite & imorgon kommer mormor, morfar & morbror Anders på middag. Undra just vad jag ska bjuda på då.. Hm. Har ni några tips?

Just det där med att ”pussas med alla” får mig att tänka på Alice, hon är så rolig med sina pussar & kramar. När jag går hemifrån så får jag [pusch å kjaaaam]. Sen ser hon även till att Henry & Pappa får sina pussar & kramar. Här är det rättvist minsann & inget lämnas till slumpen. Imorse pussade jag alla hejdå och preciiiiis när jag skulle gå då poängterar hon ”pappa .. kjaaaaam” och pekar mot Patrik. Aaaa Patrik fick alltså ingen kram, rackarns, det vara bara att gå tillbaka ;)


Dagens tema i mitt liv verkar vara ”du måste skämta”…

1. Strul på sossesnöret.. jag fick vänta 30 minuter på pendeln! Du måste skämta!!!?!

2. Lämnade in 2 par skor på omsulning & klackning. Jag skulle betala kontant när jag hämtar ut dom sen så jag passade på att frågade vad det skulle kosta….
- Mummel mummel…
- Aha.. 120kr?
- Nej 320kr.
- Jaha, okej
- Per par.. och då har du fått 15% rabatt
- VA? Du måste SKÄMTA?
- Nej kolla här i min prislista..

HAHA, skön snubbe, Nej han skämtade inte. Han tog glatt fram sin prislista och visade vad allt kostade. ”Kolla här… ” Suck. Fast han prutade ner det till 300kr/par. Mitt lunchsällskap, Fru S, skämdes & backade fint ut från Skomakaren och sammanfattade det hela i att jag varit hemma för länge. Kanske kan vara så att hon har en poäng. Converse klackar man liksom inte om.

3. Lunchen, glider in på ett sushiställe på Götgatan & ska beställa. Beställde. Sen säger hon i kassan glatt:
- Tack, det e klart om 20 minuter.
- VA? Du måste skämta?
- Nej..
Kom igen, man kan inte vänta 20 min på maten å lunchen. Då hinner man ju inte med någon shopping. Vi gick vidare. Åt på Fenix fick kall mat.. ja nu tror ni jag skämtar va? Men icke. Fast jag skickade ut den & fick varm lunch till slut (ja jag vet att jag e jobbig.)

Nåväl.

Ikväll blir det middag med familjen B på den lokala Kina/Thai restaurangen. Inte heller det är något skämt.. ;) Man måste gynna dom lokala aktörerna ibland I guess ;) Men visst är det fantastiskt att man slår ihop det Kinesiska- & Thailändskaköken bara så där, precis som det var det mest naturliga i världen.

Men till dess så ska jag jobba lite, fika lite, klippa ett knippe färska blommor på torget innan jag tar sossesnöret hem. Ja så är det ju val i helgen också., Spännande! Men det kan bara sluta på ett sätt. Så måste det vara. Ja så måste det vara.

Ha en trevlig helg!
Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar