söndag 19 september 2010

Söndag


Full fart. Ja, det är väl så det är mest hela tiden här hemma. Henry far fram som en mindre tornado. Idag klättrade han kvickt upp för trappen till övervåningen glatt påhejjad av storasyster som gick bakom och upprepade : Henna kan! Henna kan! Henna kan...

Ja, Henna kan. Han kan massor. Även Alice kan massor och hon blir minst lika imponerad av sig själv som hon blir av Henry. "Jag kan" är en mening vi hör ganska ofta just nu.. och jag blir alldeles varm i hjärtat när hon kommer farandes med ett stort leende och de yviga lockarna i vinden och ropar: Mamma, jag kan. JAG KAN. Sötfia. Ja hon kan så mycket att det är inte klokt ;)

Helgen försvann lika snabbt som vanligt, tänk om det ändå kunde vara en dag till.. minst. Helgens tema har varit att kitta barnen för regn, rusk & kyla. Lärde mig en läxa förra året då ALLT var slut i oktober så i helgen har det shoppats, overaller, fleecejackor & byxor, vinterkängor, mössor, vantar, sockar, halsdukar, regnställ. Ja & så lite annat smått & gott så klart.

Förutom all shopping så har vi mest varit hemma & myst, fixat lite, haft mina päron & bror på middag och självklart har vi röstat. Så nu kan vi sova med gott samvete i natt tycker jag.

Vad har ni gjort för mysigt i helgen?

Kram L

4 kommentarer:

  1. Hej Hej,
    Det var så tråkigt att jag inte hade möjlighet att komma i helgen =( men Frallan mår iallafall bättre och jag insåg att det kan ha varit jag som var boven i dramat- hade nämligen givit henne räåkor, som jag vet att jag tänkte att dom nog hade legat i kylen lite för länge för att jag själv skulle äta dom =))) Man är fan inte en bra matte då alltså ;) Men som sagt, nu är hon bättre o jag fick sova ngn timme på eftermiddagen och fick i övrigt en massa gjort hemma. Det är ju en hel del att fixa med när man ska sälja, då är det ju ganska viktigt att det iallafall ser fint uttåt =) men jag fick ordning på hela utsidan iallafall så det var skönt =)

    Jag kollade upp Hemmässan om du fortfarande var intresserad att gå med mig?

    Det är mellan den 7-10 oktober 2010
    Torsdag kl 10.00-19.00
    Fredag kl 10.00-18.00
    Lördag kl 09.00-18.00
    Söndag kl 10.00-17.00

    Entrépriser 2010
    Vuxen 140:-
    Barn (7-15 år) 20:-
    Barn (0-6 år) gratis
    Familj (2 vuxna och max 3 barn 7-15 år) 290:-

    Och det var absolut inte så dyrt som jag trodde, så det var ju bra =) Men jag kan iallafall hela helgen så jag kan anpassa mig efter dig om du vill =) Kika på det o återkom =)

    Pussa gullisarna från mig så höres vi en annan dag =) Puss puss från systeryster

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Vi har så otroligt mycket äpplen och dom är supergoda så jag har verkligen tagit hand om allt, ätit som dom är, gjort, paj, kaka, mos, kräm.....har kännt mig riktigt huslig och duktig!Underbart att kunna ta reda på saker själv plus att det smakar ju myyyyyyycket bättre än att köpa! Melker älskar att hjälpa till i köket. I lördags när han skulle sova vid mamma och pappa så hade han med sig en burk av "Melkers mumsiga äppelmos".

    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Melkers mumsiga äppelmos - jag döööö vad sött!! Då smälte väl mormor & morfar totalt kan jag tänka mig ;)

    Tessan knasboll inte ge Juno gammal mat... !! Jag kollar upp helgen för mässa & återkommer! Det vore så himla trevligt at gå :-) Sen vill jag snart boka in afternoone tea på Grand.. klarar d av 2 illbattingar? :-)

    Pusss

    SvaraRadera
  4. Illbattingar =))) Du har ju så rara barn! Och efter som jag numera är singel så blir jag ju oxå ensam att ta hand om dem och gör det så gärna =)Just let me know!

    Puss

    SvaraRadera