tisdag 28 september 2010

Ny bil på väg.

Idag har jag beställt tjänstebil, det bidde en Audi A6 2.0 TDI Kombi.
Och
för er som inte bryr er lika mycket - En svart bil!

Ska bli kul att köra Audi, jag e ju praktiskt taget född i en SAAB och hade knappt kört något annat innan min första egna bil. Mitt lilla körsbär, en vinröd liten opel som jag proppade full, nästan till bristningsgränsen, och åkte till alperna. Med Europas fulaste takbox på taket. Sen var det plattan i mattan!

Bilen hade pappa köpt av våra goda grannar. Dom tyckte den i princip var färdig för skroten. Det tyckte inte pappa. Min pappa är typ om MacGyver.. Mina stackars grannar hade nästan magsår när jag rullade ut från vår gata i stan och begav mig söder över. Men det gick bra, jag kom både dit & hem och nu har min lillebror den bilen. Still going strong!

Kuriosa, ute i Europa var de förbud på dubbdäck så jag fick sitta och peta ur ALLA dubb kvällen innan jag skulle åka. Tror ni MacGyver hjälpte till? Nej, tok heller - han berättade bara HUR man skulle göra... Vet ni hur jobbigt det är?
Ring mig om ni överväger att starta upp ett sånt projekt så kan jag berätta ;)

Ja, och sen har jag haft några Volvo efter det så nu ser jag verkligen fram emot att testa Audi. Så e dom ju riktigt snygga om jag får säga det själv & det är ju också viktigt!

Racerhandskarna på!

/L.

2 kommentarer:

  1. Tjohooo jag blev nummer 30 idag...passande då jag börjar närma mig strecket. Vad skall jag göra då? Pendlar mellan undanbe och brakkalas.....hm...blir kanske nåt mittemellan!
    Kram from your sister in law (skumt uttryck för övrigt)

    SvaraRadera
  2. Grattis, måste betytt att du fick en otrolig tur hela dagen! Eller nått,... ;)

    Undanbe kalas är det bara gamla tanter so gör så det är bara att slå på stora trumman :-)

    Tog ett tag innan jag fattat vem som skrivit kommentaren - för jag kan uppenbarligen inte läsa.. jag läste sister in crime... HAHA. Klura länge & väl vem det kunde vara ;) Jag e nog lite late.

    puss

    SvaraRadera